Länsi-Turunmaan suomalaisen seurakunnan rippikoulut

Vuonna 2009 syntyneiden rippikoulu ilmoittautuminen tapahtuu sähköisesti. Ilmoittautuminen alkaa lauantaina 7.10.2023

Ilmoittautuminen tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kesällä 2024 Länsi-Turunmaan suomalainen seurakunta järjestää kaksi rippikoululeiriä:

1. Rippikoululeiri 9-14.6.2024 konfirmaatio Paraisten kirkossa 16.6 klo 12

2. Rippikoululeiri 28.7-2.8.2024 konfirmaatio Paraisten kirkossa 4.8. klo 10

Ripikoulun ensimmäinen yhteinen tapaaaminen on su 19.11. klo 12-13.15 Paraisten kirkossa

Rippikoululeiri maksaa 150€ ja tarvittaessa voit jättää vapaamuotoisen anomuksen avustuksesta.

Seurakunnassamme on myös mahdollisuus käydä aikuisrippikoulu.

Jos rippikoulusta on kysyttävää niin ota rohkeasti yhteyttä Olli-Pekkaan.

Tervetuloa rippikouluun!

Tervetuloa rippikouluun! Rippikoulu on kirkon kasteopetusta, jossa tutustutaan siihen uskoon ja seurakuntaan, johon kaste liittää. Rippikoulun sisältöä ja kestoa säätelee Suomen evankelis-luterilaisen kirkon rippikoulun opetussuunnitelma. Rippikoulu on paitsi kristillisen uskon sisältöjen oppimista ja oman elämän ja kasvun pohtimista, myös ainutlaatuinen, hauska ja mieleenpainuva aika elämässä.

Rippikoulu koostuu kahdesta osasta: seurakuntaan tutustumisjaksosta, jonka aikana opetellaan seurakunnan toimintaan osallistumisen kannalta tärkeitä rukouksia ja raamatunkohtia, ja käydään seurakunnan tilaisuuksissa. Tältä jaksolta kerätään riparipassin merkinnät. Toinen osa on rippileiri tai päivärippikoulu.

Rippikoulun päätyttyä nuorella on mahdollisuus osallistua konfirmaatioon.

Rippikoulu

Nuorta kannattaa juhlia. Yksi etappi monen nuoren elämässä on rippikoulun päättäminen, jonka jälkeen kirkossa järjestetään konfirmaatiojuhla. Lisäksi kotona voidaan järjestää rippijuhlat nuoren toiveiden mukaisesti.

Konfirmaatio tapahtuu jumalanpalveluksessa

nuorisotyönohjaaja
Kirkkosplanadi 3
21600 Parainen

Nuorisotyö Facebookissa ryhmässä Pysäkki

Nuoriso- ja rippikoulutyöstä vastaava.