Jumalanpalvelukset

Suomenkieliset jumalanpalvelukset Paraisten kirkossa sunnuntaisin ja juhlapyhinä klo 12, kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina vietämme jumalanpalvelusta klo 10.

Seurakunnan pääjumalanpalvelus on yleensä messu eli ehtoollisjumalanpalvelus. Vietämme lisäksi sanajumalanpalveluksia, rukoushetkiä ja erilaisia teemajumalanpalveluksia säännöllisesti.

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisen juhla, joka tarvitsee monia avustajia. Toivotamme tervetulleeksi kuorotoimintaan, tekstinlukijaksi, rukousavustajaksi, kirkkokyydin tarjoajaksi, kolehdin kerääjäksi, kirkon somistajaksi tai kirkkokahvien laittajaksi. Voit lupautua itse vapaaehtoiseksi tai kutsua mukaan toisia. Voit ilmoittautua seurakunnan työntekijälle ja luonnollisesti osallistumalla tilaisuuksiin.

Lisätietoa jumalanpalveluksista: https://evl.fi/kirkossa

Yksityinen ehtoollinen

Ehtoollishartaus voidaan toteuttaa yksityisesti hoivakodissa tai kotona. Voit ottaa yhteyttä pappiin tai kirkkoherranvirastoon.

Hartaushetket

Vietämme säännöllisesti hartaushetkiä vanhusten hoivapaikoissa sekä kuukausittain Seniorituvalla (Elmgreninkatu 2),  Koivukodon palvelutalossa (Kellonsoittajankatu 2A) sekä Folkhälsan-talossa (Munkvikintie 31). Uutena kohteena syksyllä 2018 avattu "Lilla-Ro"-koti Bläsnäsissä.

Kesäaikana vietetään hartauksia Kuitian linnan kappelissa, Björkholmassa ja muissa sovituissa paikoissa.

Seurakuntalaisella on mahdollisuus järjestää syntymäpäiväjuhla, virsi-ilta, kotiseurat tai muu hartaushetki ja kutsua mukaan työntekijä.

kirkkoherra
Länsi-Turunmaan suomalainen seurakunta